Δημιουργία Τμήματος Ένταξης στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Παξών

 

Αθήνα, 13 Μαΐου 2025

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

                         ΠΡΟΣ:                                   Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

                                                                              

Θέμα:                       «Δημιουργία Τμήματος Ένταξης στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Παξών»

 

Λίγο πριν την ολοκλήρωση του διδακτικού έτους, η πολιτεία, βρίσκοντας συνεχώς προσκόμματα και δικαιολογίες, συνεχίζει να αφήνει αναπάντητα κρίσιμα ερωτήματα που αφορούν την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία των Παξών, καθώς δεν προχωρά στην επιβεβλημένη (από τα στοιχεία και τα δεδομένα) δημιουργία του απαραίτητου Τμήματος Ένταξης στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Παξών.

 

Το Τμήμα Ένταξης (ΤΕ) αποτελεί μία σημαντική ειδική εκπαιδευτική δομή εντός του γενικού σχολείου με το οποίο υποστηρίζονται μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Σύμφωνα με επιστημονικά στοιχεία, οι μαθητές αυτοί αποτελούν το 10% περίπου του συνολικού μαθητικού πληθυσμού. Στο νησί των Παξών, το ποσοστό αυτό φτάνει στο 30%, (60 διαγνώσεις μαθητών από το ΚΕΔΑΣΥ, σε σύνολο 168 μαθητών), γεγονός που καθιστά άκρως απαραίτητη τη δημιουργία ενός, τουλάχιστον, τμήματος ένταξης.

 

Το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Παξών αποτελεί ένα σχολείο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που λειτουργεί σε ένα απομονωμένο και δυσπρόσιτο νησί, με σοβαρά συγκοινωνιακά προβλήματα ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, όπου η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να λειτουργήσει σε καθεστώς απομόνωσης.

 

Η πολιτεία εξακολουθεί να κωφεύει στο επανειλημμένο αίτημα της διεύθυνσης του σχολείου και των διδασκόντων του. Πόσο μάλλον όταν περίπου το 1/3 των μαθητών του σχολείου έχουν διαγνώσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, υπάρχουν σύμφωνες εισηγήσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, την Β/θμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Κέρκυρας και το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο αλλά και ερωτήσεις στο Κοινοβούλιο για το συγκεκριμένο θέμα που δεν έχουν απαντηθεί επί της ουσίας από το αρμόδιο Υπουργείο.

 

Κι ενώ το σχολείο πληροί όλες τις προϋποθέσεις λειτουργίας ενός τμήματος ένταξης που τόσο έχει ανάγκη με κάλυψη των εξόδων και των δαπανών από το δήμο, δέσμευση πιστώσεων από την οικονομική επιτροπή, χώρο για να λειτουργήσει το τμήμα και τον απαραίτητο αριθμό μαθητών, όχι μόνο δεν λειτουργεί για μια ολόκληρη χρονιά αλλά δεν εγκρίνεται καν η λειτουργία του και για την επόμενη. Πόσο μάλλον όταν προκλητικά το Υπουργείο από τη μια απαντά  κυνικά σε σχετικές ερωτήσεις ότι δεν εκδοθεί νεότερη σχετική εγκύκλιος για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης και από την άλλη με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις δημιουργεί Τμήματα Ένταξης σε σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης σε άλλες περιοχές της χώρας (ΦΕΚ Β/4155/24-6-2023).

 

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να προσφέρει δωρεάν παιδεία σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της χώρας προσφέροντας σχολεία πλήρως στελεχωμένα και εξοπλισμένα σε κάθε σημείο της χώρας.

 

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να στελεχώνει έγκαιρα με τις απαραίτητες εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές δομές όλα τα σχολεία της χώρας χωρίς εξαιρέσεις εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια που ορίζει ο νόμος.

 

Επειδή, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Παξών έχουν τα ίδια δικαιώματα με όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της χώρας.

 

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να στηρίζει τις αυξημένες ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών.

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 

  1.    Για ποιο λόγο το αρμόδιο Υπουργείο δεν εγκρίνει τη λειτουργία Τμήματος Ένταξης στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Παξών όταν πληρούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις και κριτήρια λειτουργίας που καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις;
  2.    Είναι διατεθειμένο το αρμόδιο Υπουργείο να αντιμετωπίσει επιτέλους αποτελεσματικά το σημαντικότατο αυτό θέμα που αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα των Παξών;
  3.    Με ποιον τρόπο σκοπεύει το αρμόδιο Υπουργείο να διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία και να βοηθήσει ουσιαστικά τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του νησιού των Παξών;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Δημήτρης Μπιάγκης

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυβερνητικό ναυάγιο στα “Αυλάκια” των Οθωνών

Ανέφικτο το μέτρο για την ελαιοπαραγωγή με το ψηφιακό δελτίο αποστολής από το χωράφι στο ελαιοτριβείο

Αναβίωση Παλαιού Δημοτικού Θεάτρου της Κέρκυρας