Σιγή ιχθύος από το Υπουργείο Παιδείας και αναπάντητα ερωτήματα για το σοβαρότατο κτηριακό πρόβλημα του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Κέρκυρας

 

Αθήνα, 15 Ιουλίου 2025

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ:     Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού                                                                                                                                                                                                          Θέμα: «Σιγή ιχθύος από το Υπουργείο Παιδείας και αναπάντητα ερωτήματα για το σοβαρότατο κτηριακό πρόβλημα του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Κέρκυρας»

 Με την υπ’ αριθμ. 3691/25-2-2025 ερώτησή μας προς το Υπουργείο σας είχαμε καταδείξει το σοβαρό κτηριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο (ΕΝ.ΕΕ.ΓΥ.Λ.) της Κέρκυρας. Παρά τη σοβαρότητα του θέματος, πέντε μήνες μετά επανερχόμαστε, καθώς δεν υπάρχει σχετική απάντηση από μέρους σας για το ζήτημα, εν όψει και της νέας σχολικής χρονιάς.

 Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο (ΕΝ.ΕΕ.ΓΥ.Λ.) αποτελεί μια σημαντική εκπαιδευτική δομή, μοναδική στο είδος της στην Κέρκυρα. Το σχολείο δέχεται μαθητές και μαθήτριες από όλο το νησί διαθέτοντας εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στην ειδική αγωγή, εμπλέκοντάς τα παιδιά σε ποικίλες δραστηριότητες. Παρά την έμφαση που δίνεται στην οικολογία, το σχολείο δεν περιορίζεται μόνο σε δράσεις οικολογικού χαρακτήρα, αλλά προωθεί τις κοινωνικές δεξιότητες και τη γενικότερη κινητοποίηση των μαθητών/τριών σ’ όλους τους τομείς της καθημερινότητας επιδεικνύοντας σημαντικές διακρίσεις που αποτυπώνουν την ενεργό του δράση.

 Για πολλά χρόνια η τοπική κοινωνία διεκδικούσε τη μεταφορά της δομής από τις απαράδεκτες εγκαταστάσεις στην Κάτω Κορακιάνα σε ένα αξιοπρεπές κτήριο που θα μπορούσε να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες σε μαθητές και τμήματα που είναι απόρροια της σημαντικής και αξιέπαινης προσπάθειας που καταβάλλεται από το σύνολο των εργαζομένων σ’ αυτό. Η μεταφορά στο κτήριο στην περιοχή του Κεφαλομάντουκου δεν έλυσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η δομή.  

 Στο σχολείο φοιτούν παιδιά με διάφορες εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες όπως μαθησιακές δυσκολίες, ελαφρά νοητική υστέρηση, λειτουργικό αυτισμό και κινητικές δυσκολίες. Η δομή που παρέχει απολυτήριο ισότιμο μ’ αυτό των ΕΠΑΛ έχει τέσσερις (4) γυμνασιακές τάξεις και τέσσερις (4) λυκειακές, ενώ στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου οι μαθητές/τριες του παίρνουν ειδικότητα στην κηπουρική. Την προηγούμενη σχολική χρονιά στο σχολείο φοίτησαν εβδομήντα ένας/μια (71) μαθητές/τριες που απαρτίζουν δώδεκα (12) τμήματα επιβεβαιώνοντας την ανάγκη ύπαρξης μια τέτοιας δομής στον νομό, ενώ οι προβλέψεις για την επόμενη σχολική χρονιά ανεβάζουν τον αριθμό σε περισσότερους από ογδόντα πέντε (85). Αυτό σημαίνει ότι θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο οι ήδη μεγάλες ανάγκες δημιουργώντας περισσότερα τμήματα που μπορούν να φθάσουν συνολικά και τα δεκατέσσερα ή δεκαπέντε.

 Στο σχολείο διατίθενται προς χρήση εννέα (9) αίθουσες διδασκαλίας, ένα (1) εργαστήριο υπολογιστών κι ένα (1) γυμναστήριο. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία ενός τμήματος διδασκαλίας εντός της κουζίνας, όπου τα θρανία και ο πίνακας της τάξης βρίσκονται στον ίδιο χώρο με τα ψυγεία, τους φούρνους και τη λάντζα. Ένα ακόμα τμήμα λειτουργεί σ’ ένα μπαλκόνι του κτηρίου που μετατράπηκε σε αυτοσχέδια αίθουσα διδασκαλίας αφού κλείστηκε πρόχειρα με γυψοσανίδα για να καλυφθούν οι ανάγκες με τους μαθητές/-τριες να παγώνουν το χειμώνα και να καίγονται το καλοκαίρι εντός μιας τέτοιας ακατάλληλης κατασκευής. Για να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες ένα ακόμα τμήμα είναι μεταφερόμενο σε κάθε διάλειμμα στις αίθουσες των άλλων τμημάτων όταν εκείνα έχουν πληροφορική στο εργαστήριο, ενώ η ανεπαρκής ηλεκτρική παροχή αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες για τη θέρμανση του χώρου και πολλές φορές υπερφορτώνεται το δίκτυο οδηγώντας σε διακοπές ρεύματος.

 Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι το ΕΝΕΕΓΥΛ Κέρκυρας είναι το μοναδικό σχολείο του είδους του στην περιοχή, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρχει μετακίνηση μαθητών από το ένα σχολείο στο άλλο. Η σημαντική προσπάθεια που καταβάλλεται από το σύνολο των εργαζομένων και των εκπαιδευτικών στο σχολείο υπονομεύεται από την απουσία στήριξης από το Υπουργείο Παιδείας και το Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας στα κρίσιμα ζητήματα, όπως είναι οι κτιριακές υποδομές, που βαραίνουν στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου.

 Παρά τις συνεχείς οχλήσεις της διεύθυνσης του Σχολείου (από τον Δεκέμβριο του 2023) των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριων του σχολείου αλλά και της ΕΛΜΕ Κέρκυρας, παρά τη σχετική μας ερώτηση για το θέμα που κατατέθηκε τόσο στο Υπουργείο Παιδείας, δεν έχει δοθεί καμμιά ουσιαστική απάντηση στα επιτακτικά ερωτήματα για επίλυση του προβλήματος στέγασης και της έλλειψης των απαραίτητων αιθουσών, ενώ ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων δεν μπορεί να επιληφθεί ουσιαστικά της κατάστασης καλύπτοντας επαρκώς τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες της δομής.

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να παρέχει αξιοπρεπείς συνθήκες δωρεάν εκπαίδευσης σε κάθε πολίτη αυτής της χώρας.

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους μαθητές σε όλη την επικράτειά της παρέχοντάς τους τα απαραίτητα για την εκπαίδευσή τους.

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να υποστηρίζει τις εκπαιδευτικές δομές και να παρέχει σε αυτές όλα όσα κρίνονται απαραίτητα για την απρόσκοπτη λειτουργία τους.

Επειδή, είναι απαράδεκτο την εποχή της διαδραστικής τεχνολογίας να λειτουργούν μαθητικά τμήματα σε μπαλκόνια και κουζίνες χωρίς να τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 

1.  Είναι στις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου να αντιμετωπίσει άμεσα το τεράστιο κτηριακό πρόβλημα έλλειψης σχολικών αιθουσών που αντιμετωπίζει το σχολείο;

2.  Είναι στις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου να εξασφαλίσει πόρους για την προμήθεια και τοποθέτηση ειδικά εξοπλισμένων προκατασκευαμένων αιθουσών (container) βαρέου τύπου στον προαύλιο χώρο του σχολείου μέχρι να λυθεί οριστικά το πρόβλημα σε συνεργασία με τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων ή την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων;

3.  Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του σχολείου και να συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του τη νέα σχολική χρονιά που διαπιστωμένα θα φιλοξενεί μεγαλύτερο αριθμό μαθητών/-τριών;

4.  Έχει προβλεφθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, σχεδιάζεται ή προγραμματίζεται η ανέγερση ενός νέου σύγχρονου και ασφαλούς κτηριακού συγκροτήματος που να καλύπτει πλήρως τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες της περιοχής;

 

Ο ερωτών Βουλευτής

 

Δημήτρης Μπιάγκης

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Κυβερνητικό ναυάγιο στα “Αυλάκια” των Οθωνών

Ανέφικτο το μέτρο για την ελαιοπαραγωγή με το ψηφιακό δελτίο αποστολής από το χωράφι στο ελαιοτριβείο

Αναβίωση Παλαιού Δημοτικού Θεάτρου της Κέρκυρας