Μεταφορά του εξεταστικού κέντρου Πανελλαδικών Εξετάσεων για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των περιοχών Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας. Άρτας, Κέρκυρας και Λευκάδας

 

ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού

 

Θέμα: «Μεταφορά του εξεταστικού κέντρου Πανελλαδικών Εξετάσεων για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των περιοχών Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Πρέβεζας. Άρτας, Κέρκυρας και Λευκάδας»

Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού καθορίζονται κάθε φορά τα εξεταστικά κέντρα για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις στα οποία καλούνται να εξεταστούν προφορικά οι υποψήφιοι μαθητές των Π.ΕΠΑΛ/ΕΠΑΛ με ειδικές μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως δυσλεξία.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές της Θεσπρωτίας, της Πρέβεζας και της Άρτας (αν ισχύουν τα δεδομένα της προηγούμενης χρονιάς) θα πρέπει να μετακινηθούν και να μείνουν στην Πάτρα για το χρονικό διάστημα από 30-5-2026 έως και 15-6-2026, οι μαθητές των Ιωαννίνων θα πρέπει για το ίδιο χρονικό διάστημα να μετακινηθούν στη Θεσσαλονίκη, ενώ τα παιδιά από την Κέρκυρα και την Λευκάδα θα πρέπει να εξεταστούν στην Αθήνα.

Τα παιδιά αυτά ανήκουν σε μια ευάλωτη μαθητική ομάδα που έχει δώσει μάχες ζωής για να βρεθεί ισότιμα στο σύστημα εκπαίδευσης. Το να απομακρυνθούν από το γνώριμο περιβάλλον τους, να βρεθούν σε ξένες πόλεις, να αντιμετωπίσουν άγνωστα πρόσωπα και νέες συνθήκες, είναι δεδομένο πως επιβαρύνει σοβαρά την ψυχολογική τους κατάσταση – σε μια στιγμή που το άγχος των εξετάσεων βρίσκεται ήδη στο αποκορύφωμά του.

Η μετάβαση και διαμονή σε απομακρυσμένα εξεταστικά κέντρα (όπως αυτά της Πάτρας, της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας) επιβάλλει σημαντικό κόστος σε οικογένειες που – πολλές φορές – βρίσκονται σε δυσχερή θέση. Τα έξοδα καυσίμων, διοδίων, διαμονής, διατροφής, η ανάγκη συνοδείας από γονέα ή άλλο μέλος της οικογένειας (με άδεια ή αναστολή εργασίας) και η φροντίδα μικρότερων παιδιών που μένουν πίσω, δημιουργούν ένα πλέγμα πίεσης που δύσκολα μπορεί κανείς να το διαχειριστεί.

Οι πολύωρες μετακινήσεις σε ορεινούς οδικούς άξονες αυξάνουν τους κινδύνους ατυχημάτων, ειδικά όταν πραγματοποιούνται σε συνθήκες πίεσης, χωρίς δυνατότητα εναλλακτικών μέσων μεταφοράς ή συνοδευτικής υποστήριξης.

Την ώρα που η πλειοψηφία των μαθητών εξετάζονται στα σχολεία τους ή σε κοντινά εξεταστικά κέντρα, με την υποστήριξη των δασκάλων και του φροντιστηριακού τους κύκλου, δεν είναι δυνατόν να απαιτείται από τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες όπως η δυσλεξία να παλέψουν – ξανά – κάτω από άνισους όρους, που τελικά τα οδηγούν στην αποθάρρυνση και συχνά στην αποχή από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Είναι δεδομένο, πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να ενεργήσει στην κατεύθυνση της εξομάλυνσης των ανισοτήτων που δημιουργεί αυτού του είδους η λογική για αυτά τα ιδιαίτερα παιδιά, με τη δυνατότητα εξέτασής τους, αν όχι στα σχολεία που ήδη φοιτούν, σε ένα πλησιέστερο και γνώριμο εξεταστικό κέντρο. Η ανάγκη αυτή πηγάζει από τις πραγματικές συνθήκες που αν και εφόσον αγνοηθούν εντείνουν το αίσθημα του αποκλεισμού και της άνισης μεταχείρισης.

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να παρέχει αξιοπρεπείς συνθήκες δωρεάν εκπαίδευσης και ίσως ευκαιριών σε κάθε μαθητή αυτής της χώρας.

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους μαθητές σε όλη την επικράτειά της παρέχοντάς τους τις ίδιες δυνατότητες και συνθήκες για τη συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να αμβλύνει τις ανισότητες και να μειώσει την ψυχολογική επιβάρυνση των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες αλλά και το οικονομικό κόστος των οικογενειών τους.

Επειδή, η πολιτεία είναι υποχρεωμένη να λειτουργεί με λογικές συμπερίληψης και ενσυναίσθησης ειδικά για αυτήν την ιδιαίτερη ομάδα της μαθητικής κοινότητας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

 

1. Είναι στις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου να προβλεφθεί η δυνατότητα τα παιδιά αυτά να εξεταστούν αν όχι στα σχολεία που ήδη φοιτούν, σε ένα πλησιέστερο και γνώριμο εξεταστικό κέντρο ώστε να μειωθεί η ψυχολογική επιβάρυνσή τους αλλά και το οικονομικό κόστος των οικογενειών τους;

2.  Είναι στις προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου το κονδύλι που χορηγείται ανά παιδί για τη συγκεκριμένη μετακίνηση (περί τα 300 ευρώ) να χρησιμοποιηθεί για τη μετακίνηση της αρμόδιας εξεταστικής επιτροπής σε κέντρο εντός του νομού ή σε κάποιο εγγύτερο εξεταστικό σημείο, όπως τα Ιωάννινα για τις περιοχές της Ηπείρου, της Κέρκυρας και της Λευκάδας;

 

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

 

Δημήτρης Μπιάγκης

Στέφανος Παραστατίδης

Πέτρος Παππάς


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μόνιμη εγκατάσταση Πυροσβεστικού σκάφους τύπου Rafnar στην Κέρκυρα

Κυβερνητικό ναυάγιο στα “Αυλάκια” των Οθωνών

Δημιουργία Τμήματος Ένταξης στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Παξών