Αθήνα, 3 Νοεμβρίου 2025
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων
& Αθλητισμού
Θέμα: «Αυθαίρετες συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων
έναν και πλέον μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς»
Έχει περάσει ενάμιση μήνας από
την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα προβλήματα στον τομέα της παιδείας στον
Νομό της Κέρκυρας δεν έχουν τελειωμό. Ενάμιση, περίπου, μήνα μετά την έναρξη
της νέας σχολικής χρονιάς, κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας και οι τοπικοί
εκπρόσωποί τους, προχώρησαν σε συγχωνεύσεις τμημάτων, εξαπολύοντας ολομέτωπη επίθεση στα
μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε
συγχωνεύσεις εννέα (9) σχολικών τμημάτων γενικής παιδείας και κατευθύνσεων σε
διάφορα σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης Κέρκυρας επιφέροντας μεγάλη αναστάτωση
στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, δημιουργώντας ένα εκρηκτικό τοπίο αφού
αρκετά σχολεία της Κέρκυρας τελούν υπό κατάληψη γι’ αυτόν τον λόγο.
Σε μια περιοχή που στεγάζει
εκπαιδευτικά ιδρύματα σε παλιά ξενοδοχεία, μέσα σε κοντέϊνερ, σε παλιά κτήρια,
χωρίς υποδομές και τον απαραίτητο εξοπλισμό, προωθείται μεθοδικά η συγκρότηση νέων σχολικών τμημάτων αγγίζοντας
το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο μαθητών ανά τμήμα (27 μαθητές) χωρίς να
υπολογίζεται η κατάσταση των σχολικών κτιρίων, το μέγεθος των αιθουσών, ακόμα και οι σχετικές προβλέψεις για το πόσα
τετραγωνικά μέτρα αναλογούν για κάθε μαθητή, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας
και την Πυροσβεστική. Πόσο μάλλον όταν αυτές οι συγχωνεύσεις αφορούν σχολεία με
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως το Γυμνάσιο Φαιάκων, όπου λειτουργεί σε παλιό ξενοδοχείο, ή το ΓΕΛ Αγρού με τα
έξι (6) «ληγμένα» κοντέινερ που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές
ασφαλείας για τα παιδιά μας.
Κι όλα αυτά ενώ έχει ήδη
ξεκινήσει η εκπαιδευτική χρονιά, με τμήματα κατεύθυνσης για πολλούς από τους
μαθητές, με τράπεζα θεμάτων και Πανελλαδικές Εξετάσεις, επιφέροντας ευρύτερη
αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις
εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις νέες τοποθετήσεις διαταράσσοντας σε μεγάλο
βαθμό την ήδη υποβαθμισμένη εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε να μπορέσουν να
καλυφθούν τα ανυπέρβλητα κενά των εκπαιδευτικών (τουλάχιστον 40 στην Β/Βαθμια
και 150 στην Α/Βαθμια) των εκπαιδευτικών.
Οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες που καλύπτουν οι
αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν μπορούν φυσικά να καλυφθούν πίσω από τις αυθαίρετες
συγχωνεύσεις που προωθεί το αρμόδιο Υπουργείο κατόπιν εορτής και αποσκοπούν στο
να ταράξουν την εκπαιδευτική κοινότητα και να την αποπροσανατολίσουν από τον
ουσιαστικό στόχο της απρόσκοπτης παροχής δημόσιας και δωρεάν παιδείας σε κάθε
γωνιά της χώρας.
Επειδή, η πολιτεία είναι
υποχρεωμένη να παρέχει αξιοπρεπείς συνθήκες δωρεάν εκπαίδευσης σε κάθε πολίτη
αυτής της χώρας.
Επειδή, η πολιτεία είναι
υποχρεωμένη να αντιμετωπίζει ισότιμα όλους τους μαθητές σε όλη την επικράτειά
της παρέχοντάς τους τα απαραίτητα για την εκπαίδευσή τους.
Επειδή, η πολιτεία είναι
υποχρεωμένη να υποστηρίζει τις εκπαιδευτικές δομές και να παρέχει σε αυτές όλα
όσα κρίνονται απαραίτητα για την απρόσκοπτη λειτουργία τους.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
- Για
ποιον λόγο προχώρησε το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας σε συγχωνεύσεις εννέα
(9) τμημάτων ακόμα και ειδικών κατευθύνσεων στην ΔΔΕ της Κέρκυρας ενάμιση
και πλέον μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς διαταράσσοντας καίρια την
εκπαιδευτική κοινότητα του νομού;
- Ποιος ο λόγος για τον οποίο δεν
ακολουθήθηκε αυτός ο ίδιος προσανατολισμός στην κατανομή των τμημάτων των
σχολείων της περιοχής από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και κρίθηκε
σκόπιμος να πραγματοποιηθεί κατόπιν της έναρξής της, θέτοντας μαθητές και
εκπαιδευτικούς σε μια δυσάρεστη διαδικασία αλλαγής δεδομένων και συνθηκών;
- Πως
σκοπεύει το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας να καλύψει τα τεράστια κενά εκπαιδευτικών
που συνεχίζουν να υφίστανται τόσο στην Α/Βαθμια (40) όσο και στην Β/Βθμια (150)
εκπαίδευση στον νομό της Κέρκυρας;
Ο ερωτών Βουλευτής
Δημήτρης Μπιάγκης
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου